6 juni 2023, 12.00 uur - Gratis Webinar
voor online kennisondernemers

Met ‘Quiz-marketing’ ongekend goede leads en klanten krijgen en je omzet verhogen

Welmoet Babeliowsky

Welmoet Babeliowsky

Eigenaar Autorespond

Specialist in email marketing

Elmar Haker over quiz-marketing

Elmar Haker

Eigenaar Platform Essentials

Specialist in websites en conversie

Ben jij als ondernemende kenniswerker en ondernemer op zoek naar manieren om meer leads te genereren en jouw omzet te verhogen? Ontdek hoe je quiz-marketing kunt inzetten om jouw bedrijf te laten groeien!

Bij quiz-marketing denk je in eerste instantie aan een quiz die bezoekers op je site kunnen doen om speelsgewijs hun kennis te toetsen. Maar deze vorm van marketing kan zeer uiteenlopende vormen aannemen. Denk aan het aanbieden van een online scan, assessment, zelftest of persoonlijkheidstest. Het gaat om het aanbieden interactieve content waarmee de bezoeker aan de slag kan op jouw site.

Met quiz marketing kun je enerzijds de betrokkenheid van je doelgroep vergroten en waardevolle informatie verzamelen over hun interesses en voorkeuren. Door gerichte vragen te stellen krijg je inzicht in wat je doelgroep drijft en weet je waar de behoefte ligt en dat kan je aanbod nog klantgerichter maken.

Concept of exams and tests, top view

Anderzijds geeft de input die je uit de quiz krijgt, jou een uitgelezen kans om op een effectieve en gerichte manier leads op te volgen, marketingactiviteiten op te zetten en salesfunnels te ontwikkelen, die zorgen dat nieuwe klanten op een presenteerblaadje naar je toe komen!

Bovendien is quiz marketing een leuke manier om je merk te promoten. Door het toevoegen van creatieve elementen zoals foto’s, video’s en geluidseffecten kun je de quiz nog leuker en interessanter maken. Hierdoor zal de doelgroep eerder geneigd zijn om de quiz te delen op social media, waardoor je bereik wordt vergroot.

Het is niet ingewikkeld om deze quizzen aan te bieden, dankzij enkele handige tools, die goed matchen met Autorespond en/of Platform Essentials of andere tools.

In dit webinar over quiz-marketing laten Welmoet Babeliowsky (Autorespond) en Elmar Haker (Platform Essentials) je zien hoe je effectieve quizzen kunt maken die leiden tot meer conversie en dus omzetgroei.

Wat je gaat leren in deze webinar

  • Verschillende quiz strategieën

    Welke soorten quizzen het beste werken voor verschillende bedrijfstakken en welke elementen cruciaal zijn voor het opzetten van een succesvolle quiz-marketingstrategie.

  • Hoe je leads beter kunt segmenteren

    Je leert hoe je quizzen kunt gebruiken om jouw publiek beter te leren kennen en hun behoeften en interesses te begrijpen, waardoor je hen gepersonaliseerde aanbiedingen kunt doen die aansluiten bij hun wensen.

  • Hogere conversie met slimme CTA's

    Ontdek hoe je quizzen kunt integreren in je salesfunnel en hoe je gerichte call-to-actions toevoegt voor potentiële klanten.

  • Beste tools voor quiz conversie

    Je krijgt tips over met welke tools je de quizzen maakt, die goed met Autorespond samenwerken. Zodat je de mogelijkheid krijgt om goede overzichten te krijgen van de informatie.

  • Met een stappenplan een quiz maken

    Het maken van de quiz of test kan in een paar eenvoudige stappen. We geven jou de handleiding hiervoor en leren hoe je chatGTP hiervoor inzet.

Het webinar duurt 45 minuten. Kan je niet op dit tijdstip? Er wordt een opname gemaakt, die je krijgt toegestuurd als je aangemeld bent.