Hoe kies ik een goed emailmarketing en nieuwsbrief-systeem? Lees hieronder waarom je emailnieuwsbrieven-provider nodig hebt en hoe je een goede keuze kunt maken.

Waarom een nieuwsbrief versturen?

Zo’n nieuwsbrief sturen, het lijkt misschien ouderwets, maar het is en blijft echter nog steeds de meest effectieve en goedkoopste marketingmethode van dit moment. Wanneer je meer omzet wil en meer klanten, dan is kiezen voor emailmarketing één van de beste dingen die je kunt doen.

Een nieuwsbrief is echter maar één onderdeel van emailmarketing en dat is waar je meestal mee begint. Maar al snel wil je de mogelijkheden benutten van meer gesofisticeerde salesfunnels en marketing automations. Want daarmee automatiseer je je marketing voor een deel en vergroot je de effectiviteit nog veel meer, waardoor je investering zich nog sneller terugverdient.

Autorespond uitproberen?

Een maand lang vrijblijvend kennis maken met Autorespond en nieuwsbrieven versturen

Start een gratis proefmaand

Heb je een emailnieuwsbrieven provider nodig?

Voor alle vormen van emailmarketing heb je speciale software nodig, dat is een feit. Je hebt een leverancier nodig die grotere aantal mails kan versturen en daarover rapporteert; of de mail goed is aangekomen en hoe vaak de mail is geopend en hoe vaak er op links is geklikt.

Je moet dus op zoek naar een goed nieuwsbrief -programma, dat je snel kunt uitbreiden met marketing automations om je salesfunnels te maken. Maar waar moet je dan precies op letten? Want er zijn vele systemen waar je uit kan kiezen, in binnen- en buitenland. Het is best lastig om ze goed te vergelijken.

Vergelijken van emailmarketing software

Om het jou gemakkelijker te maken om voor jou de beste aanbieder van emailmarketing te vinden, hebben we een aantal criteria op een rij gezet,  zodat je kunt kijken of dat waardevolle elementen voor jou zijn.

In de eerste plaats zijn er de harde en onmisbare criteria.

  1. Komt mijn nieuwbrief goed aan, in de inbox van de ontvanger?
  2. Kan ik makkelijk inzicht krijgen in de resultaten van mijn nieuwbrief?
  3. Is het systeem gebruiksvriendelijk?
  4. Zijn de kosten te overzien en voor mij gunstig opgebouwd?
  5. Voldoet het bedrijf aan de privacy-eisen van de GDPR/AVG? En worden de gegevens opgeslagen en verwerkt op dataservers binnen de EU?
  6.  

  • Hoe zit het bij Autorespond?
  •  1. Het goed bezorgen van de emails is topprioriteit bij Autorespond en heeft onze permanente aandacht. De deliverability ligt tussen de 98% en 100 %.

    2. Autorespond geeft van iedere verzonden email statistieken weer, waarin je de open ratio en de doorklik ratio weergegeven ziet. Er zijn allerlei grafieken beschikbaar van de groei van lijsten en het is mogelijk om de ROI van je nieuwsbrief te meten. Heel interessant is het kunnen zien van je omzet en het kunnen vergelijken van de verkoop van producten. Dat komt omdat er een betaalmodule (shoppingcart) in het systeem zit geïntegreerd. Bovendien kan je snel inzicht krijgen met welke nieuwsbrieven je de meeste omzet maakt en wat je beste klanten zijn etc.

    Statistieken bij Autorespond

     3. Autorespond zit logisch in elkaar, heeft duidelijke online helpteksten in een kennisbank en een heel scala aan instructie filmpjes. Daardoor krijg je gemakkelijk overzicht en leer je snel de mogelijkheden kennen. Het beheren van de bouncers en afmeldingen heeft Autorespond handig opgelost, zodat het je bijna geen tijd kost.

     4. Bij Autorespond betaal je voor het aantal relaties en niet voor de verzonden emails. Dat betekent dat je lekker ongestoord kunt mailen en je bij campagnes niet belemmerd wordt door een mailingslimiet. De kosten beginnen laag met een aantrekkelijk standaardtarief. Bij hogere aantallen stijgen de prijzen, maar zijn we relatief goedkoop in vergelijking met andere systemen. Er is een zeer gunstig combinatie-tarief voor gebruik van de nieuwsbrief/autoresponders module én de shoppingcart. Ga hier naar de tarieven van Autrespond.

    5. Autorespond biedt aan alle gebruikers een verwerkersovereenkomst waarmee ze zelf AVG compliant kunnen zijn. Alle gegevens die door Autorespond worden opgeslagen en verwerkt, blijven op dataservers binnen de EU. We zijn bekend met de uitspraak van het Hof van Justitie van de EU van 16 juli 2020 die implicaties heeft voor de doorgifte van persoonsgegevens naar landen buiten de EU. Wij blijven de laatste ontwikkelingen nauwgezet volgen.

    Hugo Bakker

    Mensen moeten weten hoe goed Autorespond is. De functionaliteit is zo goed en uitgebreid dat ik er al mijn strategieën mee kan automatiseren

    Hugo Bakker

    Dan zijn er een aantal andere belangrijke criteria waarvan het heel fijn is als het systeem eraan voldoet.

    1. Kan ik meerdere lijsten en groepen aanmaken, voor alle marketing-campagnes die ik wil opzetten?
    2. Kan ik workflows en/of salesfunnels maken, waarmee ik mijn emailmarketing kan automatiseren en personaliseren, op basis van het open- en klikgedrag van een email?
    3. Is er CRM functionaliteit te vinden, voor mijn sales-activiteiten en opvolg-acties?
    4. Is het mogelijk het systeem makkelijk te integreren met andere software die ik gebruik?

    Hoe zit het bij Autorespond?

     1. Autorespond is ideaal voor kennisbedrijven, die webinars organiseren, ebooks maken, videolessen uitbrengen en challenges organiseren etc. Bij alle formulieren en bij de aankoop van producten, komen de gegevens in een groep terecht. Maar de emailadressen worden ook direct (als je dat wilt) toegevoegd aan de grote mailinglijst.

    2. Autorespond heeft uitgebreide mogelijkheden om marketing-, sales-, of workfunnels te bouwen. Daarmee kan je heel precies met emails segmenteren aan de juiste (potentiële) klant.

     3. De CRM mogelijkheden in Autorespond zijn vrij uitgebreid. Je kunt groepen beheren en mailen, die je zelf samenstelt, maar je kunt ook groepen en relaties uitsluiten bij een mailing. Dat maakt de aftersales heel makkelijk. Bij iedere relatie kun je handmatig contactgegevens bijhouden en taken definiëren, die in een agenda komen. Werken met een team is gemakkelijk, omdat je verschillende extra gebruikers kunt aanmaken, met eigen inloggegevens. 

     4. De lijst van systemen waarmee Autorespond integreert is lang. Een shoppingcart en affiliate systeem zitten al ingebouwd, zodat je niet veel andere systemen nodig hebt. Maar met verschillende online leeromgevingen, en boekhoudpakketten zijn er koppelingen beschikbaar. Dat geldt ook voor printing on demand, wanneer je boeken in eigen beheer uitgeeft.

    Verder ons product onderzoeken? Dan kan via deze link.

    Esmée Branbergen is blij met Autorespond

    Ik werk al jaren naar alle tevredenheid met Autorespond. Ideaal is dat emailmarketing is gecombineerd met een shoppingcart en affiliate marketing

    Esmée Branbergen

    1.  

    Zachte criteria

    Last but not least zijn er de ‘zachte criteria’, die voor iedereen heel belangrijk zijn.

      1. Is er een uitprobeer-periode?
      2. Kan in het Nederlands vragen stellen aan een helpdesk?
      3. Is er maatwerk mogelijk?
      4. Kan ik makkelijk opzeggen?

    Hoe zit het bij Autorepsond?

    1. Je hebt bij Autorespond een maand de tijd om het systeem vrijblijvend uit te proberen. Hier meld je je daarvoor aan. Je zit dan nergens aan vast, maar kan wel de hulp krijgen van de helpdesk en gratis trainingen volgen. Aan het einde van de maand hebben we persoonlijk contact met je. Alleen als je tevreden hebt, kun je besluiten om het proefabonnement om te zetten naar een vast abonnement.

    2. Autorespond is een Nederlands bedrijf, met een Nederlandse, goede en snelle helpdesk, die je echt goed helpt en met je mee denkt. We hebben vele klanten uit België.

     3. Klanten kunnen met speciale verzoeken bij ons komen voor maatwerk-constructies.

    4. We hanteren, na het eerste kwartaal, een opzegtermijn van een kalendermaand.

    Autorespond uitproberen?

    Een maand lang vrijblijvend kennis maken met Autorespond en nieuwsbrieven versturen

    Start een gratis proefmaand