Komkommercontent III: Bereid je vast voor op de drukte en automatiseer
[images style=”0″ image=”https://autorespond.nl/site/wp-content/uploads/2017/09/automate.png” width=”1024″ align=”center” top_margin=”0″ full_width=”Y”]
Wanneer je ooit al eens aan de slag bent gegaan met het automatiseren van een aantal van je bedrijfsprocessen, dan weet je waarschijnlijk al dat dit best even wat denkwerk en gepiel.
Maak daarom optimaal gebruik van deze rustiger tijden en ga eens goed zitten voor een mooie procestekening van jouw processen. Vragen die je hierbij kunnen helpen:
- Welke stappen doorlopen jouw klanten, voordat ze een aankoop bij jou doen?
- Hoe verloopt het proces van aankoop tot levering?
- Welke contactmomenten (of hip gezegd: touchpoints) heb je na aankoop nog met je klanten?
- Welke handelingen voor je zelf uit in het kader van administratie en facturatie?
Wanneer je een duidelijk beeld hebt van al deze processen (of flows) kun je beter beoordelen welke onderdelen van je bedrijf zich lenen voor automatisering.
Met het huidige aanbod aan online tools (zoals natuurlijk ook Autorespond 😉 ), ligt de online wereld aan je voeten: automatisch jouw online producten af laten rekenen en uit leveren? Geen enkel probleem! Je facturen automatisch genereren, verzenden, maar ook exporteren? No problem. Zorgen dat je klanten op een warme en persoonlijke manier worden welkom geheten? Met een simpele automation zorg je voor een prachtig welkomsttraject, wat weer ideale kansen biedt voor up- en cross-selling. Bekijk anders eens ons gratis webinar over Marketing Automation met Autorespond
Met de investering in tijd die je nu doet, ga je de rest van het jaar zoveel tijd besparen! En niet alleen dat. Je zorgt er met een goede automatisering namelijk ook voor dat er niks meer “van tafel valt”, al jouw waardevolle leads worden opgevolgd en je administratie is altijd kloppend en up-to-date.
Thank me later!
Recommend0 recommendationsPublished in tips