Een online academie creëren (met slechts twéé tools) die je omzet laat groeien
Steeds meer coaches en trainers maken een online training, dat is al jaren aan de gang. Wanneer ze het aantal trainingen uitbreiden, creëren ze iets dat een ‘online academie’ genoemd kan worden.
Dit moet in de eerste plaats een online omgeving zijn waar cursisten prettig kunnen leren, zodat ze de doelen behalen die ze voor ogen hadden.
Maar net zo belangrijk als deze leeromgeving zelf, zijn de tools die nodig zijn om nieuwe cursisten te krijgen. Dat kunnen enerzijds de bestaande deelnemers zijn, die een nieuwe cursus kopen. Anderzijds is er steeds een nieuwe instroom van buiten nodig.
Want een online academie die voortdurend nieuwe klanten aantrekt, kan een terugkerende bron van inkomsten worden, waarmee de investering wordt terugverdiend en uiteindelijk omzet en winst wordt gemaakt.
Dit gaat niet vanzelf. Om dit voor elkaar te krijgen heb je veel actieve en passieve marketing nodig! De trainingen moeten steeds opnieuw gepromoot en gelanceerd worden; je hebt absoluut een lijst nodig.
Wat ik vaak zie is dat ondernemers een heel scala aan tools gebruiken om dit voor elkaar te krijgen. Soms wel drie of vier. Ze gebruiken een systeem voor emailmarketing, landingspagina’s, een aparte shoppingcart en een aparte leeromgeving. Dat wordt dan allemaal aan elkaar gekoppeld en er zijn teams die klaarstaan om dat voor je te doen.
Maar dat kan anders. Het is mogelijk om met slechts twéé tools een online academie te creëren, waarmee je zowel promoot en verkoopt, en een professionele afgeschermde leeromgeving hebt. Twee tools die zorgen voor een automatische afhandeling van het een en ander.
Het kan dus veel eenvoudiger en sneller ingericht worden, zodat je beter overzicht hebt, de kosten lager zijn er er geen fouten meer optreden in de koppeling van al die systemen!
In het gratis webinar ‘Creëer een online academie (met slechts twéé tools) die je omzet laat groeien’, dat ik samen met Anita Faber organiseer, wil ik je verschillende manieren aandragen om je trainingen goed te promoten en te verkopen, zodat je er veel deelnemers voor krijgt en een constante instroom van deelnemers.
Ik heb mijn krachten gebundeld met Anita Faber, want zij weet precies weet hoe je zo’n leeromgeving bouwt, die dit allemaal mogelijk maakt. Volgende week dinsdag 5 april, om 14.00 uur vindt het plaats. Anita gaat je mooie voorbeelden laten zien!
Recommend0 recommendationsPublished in Autorespond vergeleken met andere systemen, Tips & Trends
Reacties