Een schoolvoorbeeld van hoe een coach een mooi bedrijf opbouwt met een mailinglijst
Ze heeft een lijst van 11.000 mensen, verdient rond de ton en piekert nergens over. Dat is het verhaal van anti-pieker coach en Autorespond-klant Ammy van Bedaf.
‘Ik heb in 2011, toen ik met mijn bedrijf ‘Loslaten’ begon, ook meteen een gratis PDF gemaakt, om mensen op mijn mailinglijst te krijgen. In de marketingtrainingen leerde ik: “The money is in the mailinglist.” Dus al mijn marketing is er sindsdien op gericht om mijn mailinglijst te vergroten’
‘Helemaal in het begin heb ik mijn eerste drie klanten geïnterviewd en daar maakte ik een papieren verslag van. Toen ik die later herlas ontdekte ik dat ze vaak dezelfde woorden hadden gebruikt. Ze wilden minder piekeren en malen en verlangden naar rust in hun hoofd. Zo vond ik het thema (en de zoekwoorden) waar ik sindsdien over ging schrijven: leren loslaten en minder piekeren.
In het begin schreef ik 3 blogs per week, later 2 en nog later slechts één per week, daarna één in de twee weken en nu al weer een paar jaar één artikel in de drie weken.
Ik schrijf en publiceer mijn blog en meteen daarna maak en verzend ik de nieuwsbrief met Autorespond, met een link naar mijn blog.
Inmiddels heb ik 260 blogs geschreven en vinden mensen mij doordat ze op een blog van mij zijn gekomen. Soms hoor ik van mensen: “Ik heb op vier verschillende zoekwoorden gezocht, en kwam elke keer op jouw website terecht!”
Ik nodig de mensen uit om mij te mailen met hun situatie/probleem (ik ben coach) en laat dan in mijn reactie mijn expertise zien. Dat leverde zo’n 30 nieuwe prospects per maand op.
Elke keer als ik iets nieuws lanceer, krijgen mijn abonnees dat tijdelijk voor een goedkoper aanbod. Dat doe ik om mijn abonnees te motiveren abonnee te blijven. Dat tijdelijke aanbod levert ook in één keer veel extra verkopen op.
Toen ik mijn boek had geschreven, maakte ik een Gratis Probeerversie, dat leverde gemiddeld 70 nieuwe prospects per maand op. Maar het meest levert de Gratis Piekervideo (hoe van je piekeren af te komen) van mijn Videojaarprogramma over Top 15 symptomen van mijn klanten op: bijna 100 nieuwe prospects per maand. De video is al rond de 5000 mensen bekeken.
Daarnaast doe ik aan Facebook-adds, die doen het erg goed. Ze kosten me heel weinig en ik heb een hoge clickrate. En ik doe aan Google Ads: op het ogenblik loopt er een advertentie (campagne) voor mijn boek, een advertentie voor mijn Videojaarprogramma en een advertentie voor mijn Eendaagse Coaching.
Sinds 2011 heb ik op deze manier 11.000 mensen op mijn mailinglijst staan. Ik kan het bevestigen: the money is inderdaad in the list! Ik verdien ongeveer een ton per jaar en ik bepaal zelf hoeveel ik daarvoor werk. Het is namelijk niet het enige wat ik doe. Ik ben een tweede boek aan het schrijven, ik wil promoveren en tussendoor zo vaak mogelijk op motorvakantie! Ik heb dus vaak een wachtlijst voor de mensen die coaching bij mij willen”.
Je kunt een gratis proefles aanvragen om piekeren los te laten!
Recommend0 recommendationsPublished in tips, Verhalen van klanten