Een salesfunnel maken om in gesprek te komen met je klant (voor high-end ondernemers)
Bij een high-end ondernemer hoort high-end marketingsoftware
Welk software-systeem voor je emails en shoppingcart past het beste bij je bedrijf? Heel vaak zie ik, dat ondernemers voor een systeem kiezen dat eigenlijk helemaal niet past bij hun businessmodel.
Veel coaches en trainers werken “high-end”: ze werken voor een paar klanten per jaar, tegen hoge prijzen. Misschien geven ze workshops of masterclasses aan kleine groepen.
Hun marketing is vaak simpel: ze bieden een gratis weggever aan op hun site en sturen mailingen om hun masterclasses te promoten.
Jeanine is zo’n high-end ondernemer. Ze is organisatieconsultant die grote trajecten doet voor grote bedrijven tegen hoge prijzen. Het aantal klanten dat ze jaarlijks helpt is beperkt: iets van 5 à 10 klanten per jaar. Daarnaast geeft ze een aantal masterclasses per jaar.
Omdat Jeanine een bekende persoonlijkheid is in haar vakgebied, is ze niet afhankelijk van online marketing om haar klanten te krijgen. Die komen uit haar netwerk voort.
Wel heeft ze de online marketing op haar website goed geregeld. Ze heeft een gratis weggever en een emaillijst en stuurt zeer regelmatig mails waarin ze haar masterclasses promoot.
Toen ik haar sprak, zei ze: “Ik ben sinds kort op aanraden van mijn virtueel assistent met e-commerce-programma’s gaan werken, waar je de prachtigste funnels mee kunt inplannen.
Maar in de praktijk maak ik daar helemaal geen gebruik van. Waarom zou ik eigenlijk van die ingewikkelde programma’s moeten hebben die ook nog eens heel veel geld kosten? Want mijn team is uitgedijd en daar gaat sloten geld naar toe”
Ik denk dat ze een hele goede vraag stelt. Mijn stelling is dat voor de meeste high-end coaches en consultants geldt, dat hun onlinemarketingtool zo simpel mogelijk moet zijn.
Veel tools die op de markt beschikbaar zijn, zoals Active Campaign, zijn bedoeld voor low-end bedrijven: bedrijven die een groot volume van laaggeprijsde producten aanbieden aan gevarieerde doelgroepen. Die tools zijn geschikt om de respons nauwkeurig te meten, geraffineerde opvolgingsmails te sturen, etc. Hier is vaak een team voor nodig om dit goed te doen, met gespecialiseerde ervaring.
Autorespond als high-end luxe tool waarmee alles kan en de kosten laag zijn
Voor de high-end coaches en consultants, die vaak maar een paar simpele funnels hebben lopen, en werken met een kleine hoeveelheid klanten per jaar, is dat helemaal niet nodig. Voor hen is een high-end automatiseringstool veel geschikter.
Is dat dan Autorespond? Het grappige is dat Autorespond zowel door low-end als high-end ondernemers wordt gebruikt. Je kunt er heel veel mee.
High-end ondernemers verkopen hun hooggeprijsde diensten meestal in een strategie-gesprek. Omdat ze alleen in gesprek willen met gemotiveerde kandidaten, laten ze een vragenlijst invullen. Dat is iets wat ook heel goed met Autorespond kan. Ook het opvolgen van klanten daarna met ons CRM-systeem is dan super handig!
Je kunt het allemaal zelf doen, zodat je tegen zo laag mogelijke kosten werkt. Je hebt geen groot team nodig, waarmee je geld de deur uitvliegt. Alle nodige functies zijn in het programma aanwezig: je hoeft niets aan elkaar te koppelen. Dat bespaart je heel veel tijd en moeite, die je veel beter aan het opbouwen van een netwerk kunt besteden.
Als je high-end werkt, is Autorespond dus gewoon de meest passende tool.
Een special high-end salesfunnel ontwikkelen met veel strategie-gesprekken als resultaat
Maar ik denk dat high-end ondernemers er veel meer uit kunnen halen. Als het erom gaat in gesprek te komen met de allerbeste kandidaten, dan zou je de speciale ‘high end salesfunnel’- kom in gesprek met je klant’ kunnen ontwikkelen. (alleen mogelijk met Autorespond trouwens) Op 1 maart organiseer ik een webinar ‘ De drie onmisbare salesfunnels voor je bedrijf” waarin je dit gaat leren! Kijk hier voor info & aanmelden!
Reacties