De autoresponder als meest ideale en intelligente virtueel assistent
[vc_row][vc_column][vc_column_text]Ik denk dat iedere ondernemer er weleens van droomt. Maar als hij wakker wordt, beseft dat het alleen in de fantasie bestaat. Een medewerker die nooit ziek is. Die 24 uur per dag, zeven dagen in de week werkt en nooit verzuimd. Die weinig kost, maar ook nooit om loonsverhoging vraagt. Iemand die goed om kan gaan met wisselende werkdruk en nooit overspannen wordt.
De werkzaamheden van deze virtuele assistent
De werkzaamheden die deze virtuele assistent verricht, zijn misschien niet het meest boeiend. Maar ze moeten wel heel secuur worden uitgevoerd. Ik noem er een paar:
- Binnenkomende mails direct beantwoorden.
- Relatiegegevens toevoegen aan het  bestand en direct alles op de juiste plek zetten. Zoals in de juiste groep en op de juiste mailinglijst.
- De laatste nieuwsbrief versturen aan een nieuwe aanmelder, dag en nacht.
- Iedereen die erom vraagt de juiste informatie versturen. Zoals een ebook of en whitepaper. Maar dat kan ook een dagelijkse mail zijn, 365 dagen lang. Of een wekelijkse email-cursus.
- De statistieken bijhouden van alle aanmeldingen en een grafiek tonen op het moment dat je erom vraagt.
- Taken voor de toekomst alvast inplannen. Bijvoorbeeld dat iemand na een jaar uit de groep moet worden gehaald en daar op de juiste dag aan denken.
Het fundament van emailmarketing en marketing automation
Wie is deze assistent, die zonder morren, al dit werk uiterst zorgvuldig verricht? Hij of zij wordt ook wel de ‘autoresponder’ genoemd.
De autoresponder is echter geen mens, maar een computer programma. Een bepaalde trigger, bijvoorbeeld het invullen van een formulier of het aankopen van een product, activeert hem. Het zet hem in gang automatisch de taken uit te voeren. Bij Autorespond hebben we deze meest ideale virtuele assistent ‘lijstmanager’ genoemd.
Ooit betekende een autoresponder alleen een automatisch verstuurd antwoord op een mail die werd ontvangen. (Het woord komt van auto= zelf, respondere =beantwoorden).
Maar inmiddels is de autoresponder het fundament waarop de hele emailmarketing en marketing automation van een bedrijf rust.
Bij Autorespond heeft de ‘lijstmanager’ in de afgelopen jaren zijn vaardigheden sterk uitgebreid. En hij is steeds slimmer geworden. Zo leert hij inmiddels van het gedrag van je relaties en speelt daar subtiel op in. Hij weet wanneer iemand geïnteresseerd is. Hij kijkt naar het open- en klikgedrag en kan op maat de juiste e-mails gaan versturen.
Wat levert zo’n slimme autoresponder jouw bedrijf op?
- Tijd- en kostenbesparing
- Vruchtbaar contact met relaties en bezoekers op je site, die relevante en gerichte info van je krijgen. Die een aanbod van je krijgen op het juiste moment.
- Moeiteloos kunnen opschalen naar grotere bezoekersaantallen, zonder dat de kosten noemenswaard toenemen.
- Voortdurend de beschikking over allerlei metingen en statistieken. Ook de mogelijkheid om op ieder moment met grafieken inzicht te krijgen in je omzet, conversie, klanten etc.
Maar het allerbelangrijkst is dit. Autoresponders zorgen voor conversie, omzet, en winst, omdat ze van bezoekers op je site betalende klanten kunnen maken, zonder dat jij daar op hoeft te letten.
De autoresponder is onmisbaar geworden voor bedrijven die online marketing toepassen.
De autoresponders van Autorespond
Ons bedrijf Autorespond begon in 2004 autoresponders aan te bieden aan ondernemers. Inmiddels zijn we 16 jaar verder, maar de functionaliteit breidt zich nog steeds uit. We hebben een shoppingcart geïntegreerd. Dat heeft de effectiviteit van de autoresponder nog verder vergroot. Want, omdat we mailings, automation en shop in één systeem hebben, kun je met onze oplossing veel meer doen. Denk aan mogelijkheden voor aftersales en upselling nadat iemand een aankoop heeft gedaan!
Noortje Janmaat heeft een filmpje gemaakt over de 10 manieren waarop Autorespond haar bedrijf eenvoudiger maakt.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_video link=”https://youtu.be/eu0WfSZ7Nn8″ src=”“https://www.youtube.com/embed/eu0WfSZ7Nn8“” width=”“560“” height=”“315“” frameborder=”“0“”][vc_column_text][/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
Proefaccount nemen bij Autorespond
Ben je benieuwd naar de werking van ons systeem en zou je het vrijblijvend willen uitproberen? Zodat je kunt onderzoeken hoe snel je een formulier op je site krijgt en een eerste mailing verstuurt? Dat kan, door een proefaccount te nemen van een maand![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Recommend0 recommendationsPublished in tips