Verkoop beter met Canva en Autorespond

Kim Hoogmoed
Verkoop beter met Canva en Autorespond. Lees hier de bijdrage van Kim Hoogmoed over de 5 manieren waarmee je je marketing en sales nog aantrekkelijker en effectiever maakt. 

Heb je bij het gebruik van Autorespond het gevoel dat je er niet alles uithaalt? Je verstuurt wel e-mails, die vrij ‘basic’ zijn opgemaakt, maar zie je bij andere ondernemers prachtig opgemaakte e-mails met afbeeldingen die de boodschap ondersteunen?

Dit is wat jij eigenlijk ook graag zou willen doen, alleen je weet niet goed hoe je die afbeeldingen zou kunnen maken. Of je weet wel hoe je de afbeeldingen maakt, maar ze komen dan net niet helemaal goed uit als je de afbeelding in de e-mail wilt plaatsen. De afbeelding vervormt of oogt niet zo mooi als je eigenlijk zou willen.

In het ergste geval krijg je de afbeelding niet eens in de e-mail…

Stiekem heb je de hoop hier al een beetje opgegeven. Je bent gestopt met het maken van afbeeldingen voor in Autorespond. Je hebt je er maar bij neergelegd dat jij niet zelf die toffe visuals kunt maken. Daardoor is je shoppingcart ook vrij blanco. Je hebt de naam van je eigen bedrijf wel ingesteld, maar het liefste zou je in de shoppingcart je eigen logo willen toevoegen. En bij de producten ook een afbeelding willen toevoegen, zodat niet het grijze veld met een vraagteken zichtbaar is als mensen jouw product afrekenen in de shoppingcart.

Wat als je dat dus wel zelf zou kunnen? Wat als je zelf hele toffe afbeeldingen kunt maken die je e-mails versterken? Of wat als je afbeeldingen kunt maken voor andere onderdelen in Autorespond – waar je mogelijk niet eens aan hebt gedacht.

Afbeeldingen maken met Canva is heel eenvoudig. Mocht je Canva nog niet kennen: Canva is een tool die je kunt vergelijken met Photoshop of InDesign, alleen veel eenvoudiger in het gebruik. Zelfs als je niet handig bent met computers, dan kun je met Canva hele toffe afbeeldingen maken.

In dit artikel leg ik je uit hoe je Autorespond en Canva met elkaar kunt combineren. Ik geef 5 voorbeelden van situaties waarin je afbeeldingen in Canva maakt, welke je vervolgens kunt gebruiken in Autorespond (of om je lijst in Autorespond te laten groeien).

  1. Banners of andere visuals voor in de e-mails

Voor al mijn klanten waarvoor ik Autorespond instel, zorg ik dat er een banner is in de e-mail die wordt verstuurd. De e-mail van mijn klanten begint dus eigenlijk nooit direct met de tekst.

Natuurlijk wel als de klant dat echt wil. Maar ik denk zelf dat een e-mail met een banner net wat extra’s heeft. Het ziet er gewoon net wat beter uit.

De banner kun je voor iedere e-mail hetzelfde houden, maar je kunt ook per doel van je e-mail een aparte banner maken. Zelf heb ik voor de Canva Cursus die ik heb ontwikkeld een aparte banner gemaakt en is dit een andere banner dan die in de nieuwsbrieven die ik verstuur.

In een e-mail is de banner niet de enige afbeelding die je kunt toevoegen. Je kunt ook in de ‘inhoud’ van de e-mail afbeeldingen toevoegen.

Mijn advies hierbij is om afbeeldingen te maken die aansluiten op de inhoud en echt een bijdrage leveren. Bij het toevoegen van het onderstaande blok kun je bijvoorbeeld een afbeelding van je product toevoegen, met daarbij de titel van het product, een beschrijving en de button linkt dan naar de shoppingcart of pagina waar je het product verder beschrijft.

Een ander blok leent zich heel goed voor het in the picture zetten van verschillende blogartikelen die je de laatste tijd hebt gepubliceerd. Of misschien een aantal artikelen over een specifiek onderwerp.

  1. Afbeeldingen voor in de Autorespond shoppingcart

In de inleiding noemde ik het al even, bij het gebruik van de Autorespond shoppingcart, kun je een aantal afbeeldingen instellen. Bijvoorbeeld de afbeelding (of het logo) die linksboven in beeld verschijnt als mensen een product of dienst van jou willen afrekenen.

Een andere afbeelding die je kunt wijzigen, is de afbeelding bij het product. Het is een hele kleine afbeelding die je kunt instellen. Bij deze kleine afbeelding heb ik er in het voorbeeld toch voor gekozen om het ‘logo’ van het product te gebruiken. Doordat dit logo ook op de pagina staat waar mensen zich aan kunnen melden, roept het herkenning op. Meer herkenning dan de grijze afbeelding met een vraagteken.

Je kunt voor de productafbeelding een speciale afbeelding ontwerpen of je verkleint een logo of productfoto.

  1. Een kortingscoupon voor je product of dienst

Heb je een product of dienst die heel erg geschikt is om cadeau te geven? Of wil je zelf een korting op een leuke manier onder de aandacht brengen. Denk er dan aan om een kortingscoupon te maken. Je kunt zo’n coupon in Canva maken. Door de kortingscode in Canva in te stellen, kun je de coupon verspreiden of eventueel te koop aanbieden aan mensen die op zoek zijn naar een leuk cadeau.

Bij de coupon die ik als voorbeeld heb gemaakt, heb ik een rechthoekig formaat gekozen, maar in Canva kun je zelf ook de afmetingen voor je coupon opgeven. Stel dat jij liever een langwerpig-rechthoekige afbeelding wilt maken, dan is dat ook zeker een optie.

  1. De afbeeldingen ter promotie van je online cursus (waar de inloggegevens voor verstuurd worden met Autorespond)

 In Autorespond is het mogelijk om een koppeling te maken met verschillende tools die je kunt gebruiken om een online academie te bouwen. Denk bijvoorbeeld aan Learndash of Wishlist Member. Deze online academie wil je natuurlijk onder de aandacht brengen, niet alleen tekstueel, maar ook visueel.

Voor de Canva cursus of mijn online academie kan ik een afbeelding als deze gebruiken om mensen duidelijk te maken dat ze cursussen bij mij altijd kunnen volgen via een computer, laptop of mobiele telefoon.

In Canva heb je hele eenvoudige elementen die je hiervoor kunt gebruiken, waardoor je supersnel een afbeelding als deze kunt maken. Je hebt zelfs de optie om een tablet toe te voegen. En stel dat dit geen afbeelding is die je wilt gebruiken voor het promoten van je online academie, ook dan kun je in Canva een afbeelding maken die wel aansluit. 

  1. Het e-book waarin je je expertise deelt

Canva is niet alleen geschikt voor afbeeldingen (en dan plaatsen we een kortingscoupon ook even in de categorie ‘Afbeeldingen’). Canva werkt heel prettig om een e-book mee te maken.

Misschien maakte jij je e-book altijd in Word en plaatste je er dan wat afbeeldingen bij. Natuurlijk helemaal goed als je het op die manier doet! Probeer het ook zeker eens met Canva te doen. Je zal zien dat je op een eenvoudige manier je e-book van een mooi design kunt voorzien.

 Nu je weet welke afbeeldingen je kunt maken in Canva, denk je misschien: hmmm, heel leuk, maar het instellen van alle juiste formaten, dat is toch een heel gedoe? Dat is toch een hele klus?

Dat dacht ik zelf ook altijd! Met tot gevolg dat ik ooit weleens een banner had gemaakt voor mijn e-mail, maar die niet meer terug kon vinden. En dat ik telkens alle afbeeldingen opnieuw moest klaarzetten. Niet bepaald efficiënt (en ook frustrerend aangezien ik wist hoe simpel het zou zijn om de afbeeldingen in Canva ‘leeg’ klaar te zetten). Dat heb ik nu gedaan, waardoor ik dus veel tijd, uitstelgedrag en zoekwerk bespaar.

Deze templates kun jij gratis downloaden.

Door je gegevens in onderstaand formulier achter te laten, ontvang jij per mail het volgende:

  • De templates voor alle afbeeldingen die je in Canva kunt maken en in Autorespond kunt gebruiken. Dit zijn lege afbeeldingen in de juiste formaten, zodat jij alleen nog de afbeelding zelf hoeft te maken.
  • Bij de templates ontvang je een korte instructie van hoe je de afbeelding kunt maken.
  • En je ontvangt direct een uitleg voor hoe je de afbeeldingen in kunt stellen in Autorespond

Kim Hoogmoed

Recommend0 recommendationsPublished in tips
Jouw eigen blog hier? Wordt gastblogger bij Autorespond! Bekijk alle details

gerelateerde artikelen

Reacties