Komkommercontent V: Duik eens in je relatiebestand, in plaats van het zwembad
[images style=”0″ image=”https://autorespond.nl/site/wp-content/uploads/2017/09/files.png” width=”1024″ align=”center” top_margin=”0″ full_width=”Y”]
Niets zo fijn als een verfrissende duik op warme dagen. Maar een duik in je relatiebestand kan net zo heerlijk zijn. Wees voorbereid op goudhaantjes en onnodige ballast!
Sinds je startte als ondernemer heb je waarschijnlijk heel wat relaties verzameld. Een emailadres hier, een aankoop daar, een leuke actie op Facebook.
Neem nu eens de tijd om je relatiebestand goed onder de loep te nemen. Want het kan best dat je ooit eens bent begonnen met het indelen van je relaties in groepen. Maar is die indeling nog wel het meest logisch, als je kijkt naar je bedrijf nu?
Kun je misschien ook wat zeggen over welke relaties nou echt jouw fans zijn? Wie leest jouw mails nou echt altijd? Dat wil best wat zeggen namelijk. Misschien is het eens tijd om jouw top-fans eens een mooie speciale aanbieding te doen. Wie vindt het nou niet interessant om privileges te krijgen?
Omgekeerd geldt hetzelfde. Als iemand nou al een jaar of drie op jouw lijst staat, maar nooit de moeite neemt je mails te openen, of iets bij je te kopen. Wat is dan de kans dat dit binnen nu en een paar maanden wél gebeurt? Misschien is het helemaal geen gek idee deze relaties van je lijst te schrappen. Zo worden je cijfers (open rate, clcik-through-rate enz.) ook weer wat zuiverder.
Loop alles eens goed na en je zult zien dat je straks in een drukkere periode een stuk makkelijker werkt en navigeert door je relaties.Â
Recommend0 recommendationsPublished in tips