Nieuw design van de shoppingcart van Autorespond

Er hebben de afgelopen weken weer nieuwe ontwikkelingen bij Autorespond plaatsgevonden. Zo is er nieuw shoppingcart-layout, waarmee de conversie-kansen sterk vergroot worden. Lees hieronder welke veranderingen er doorgevoerd zijn en helemaal onderin hoe je de nieuwe shop in gebruik neemt.

Nieuwe shop-design en uitbreiding

Bij Autorespond kan je kiezen uit twee webshops. 1. We hebben de ’embedded shop’, waarmee je op je eigen website, bijvoorbeeld op een salespagina, een checkout kan opnemen. 2. Daarnaast hebben we vanouds her de ‘externe shop’, die onder onze eigen ‘e-act url’ draait. Van deze shop is nu het design vernieuwd!

Wat is er nieuw?

Behalve dat de layout is veranderd, is er nu de mogelijkheid om een alternatief product aan te bieden, bijvoorbeeld wanneer je de klant in termijnen wil laten betalen in plaats van in één keer. Ook is er nu de mogelijkheid om een order bumb (kassakoopje) aan te bieden, testimonials toe te voegen en unique sellingpoints te benoemen. Dat betekent dat alle mogelijkheden beschikbaar zijn om zoveel mogelijk uit het verkoopmoment te halen en dat kan zorgen voor extra conversie. Dat maakt deze shop super interessant! Zie hieronder een voorbeeld van de nieuwe layout.

Bij deze shop blijft het uiteraard mogelijk om een product aan te bieden in combinatie met andere producten en die tegelijk te laten afrekenen. Ook kan je meerdere exemplaren laten afrekenen van één product.

Wanneer kies je voor deze externe (e-act) shop en wanneer voor de embedded shop?

De externe shop en de embedded shop hebben nu beide de mogelijkheid voor het tonen van upsell, order bumb, testimonials en unique sellingpoints, dus dat is gelijk getrokken.

Bij de embedded shop moet je een pagina op de site aanmaken en dat kost iets meer tijd, maar je kan wel direct op de salespagina de checkout zetten en dat kan soms een voordeel bieden. Je kunt dan mensen op je eigen site houden, terwijl je met de e-actlink de site verlaat. Bij de embedded shop kan je echter maar één product tegelijk verkopen en bij de externe shop kan je allerlei producten in combinatie aanbieden.

Hoe gebruik je het nieuwe design van de shop?

Ga naar Menu Instellingen | Shop | Vormgeving en zet een vink bij; ‘Gebruik de nieuwe online shop layout’. Alle bestaande producten uit jouw shop worden dan getoond in de nieuwe layout.

Recommend0 recommendationsPublished in tips
Jouw eigen blog hier? Wordt gastblogger bij Autorespond! Bekijk alle details

gerelateerde artikelen

Reacties