Pascal de Theije ondersteunt andere ondernemers bij Autorespond

Pascal de Thije

Vandaag een interview met de Vlaams/Nederlandse ondernemer Pascal de Theije, al zeven jaar Autorespond gebruiker. Hij is gestart met een nieuw bedrijf, waarmee hij ondernemers gaat helpen bij het gebruik van Autorespond. Je kunt Pascal dus alle Autorespond werkzaamheden uit handen geven, zoals het maken van de emails, het opzetten van campagnes met lijstmanagers, shoppingcart zaken etc.

Hoe is dit bedrijf ontstaan?

Ik zal uitleggen waarom ik het nieuwe bedrijf ‘Autorespond-dienstverlening‘ heb opgericht.

Ik ben sinds 2012 ondernemer. Toen richtte ik Floo op. ( voor fit-health-fun)

In 2019 besloot ik met mijn vrouw naar het Canarisch eiland Fuerteventura te emigreren en vandaar uit sportieve vakanties aan te bieden. We vinden het heerlijk om mensen te begeleiden naar een gezonde leefstijl op dit prachtige eiland.

Door Covid is het echter rustiger geworden en kreeg ik de tijd voor de oprichting van een nieuw bedrijf ernaast. Ik besloot andere ondernemers te ondersteunen bij het goed inzetten van Autorespond voor hun bedrijf.

Als ondernemer wil je namelijk het liefst al je tijd besteden aan waar jij blij van wordt: klanten helpen en omzet genereren. Maar er bij een eigen bedrijf veel meer kijken. Naast je hoofdwerkzaamheden, waar je uiteindelijk je brood mee verdient, heb je 101 andere taken en bezigheden, zoals PR werkzaamheden en sociale media bijhouden, je website beheren, klanten- en financiële administratie, etc.

Maar alles zelf willen doen is ook een grote valkuil. Het risico is groot dat je uiteindelijk 90% van je tijd aan al die dingen besteedt die geen geld opleveren, zodat er weinig tijd overblijft voor je daadwerkelijke kernbezigheden en er (te) weinig geld binnenkomt.

De eerste stap die je kunt nemen is een Autorespond abonnement nemen, zodat je al veel zaken kunt automatiseren via je website.

Even tussendoor. Waarom Autorespond? Wat vind jij de grootste kracht van Autorespond?

Inmiddels werk ik al ruim zeven jaar vol tevredenheid met Autorespond. Ik kies ervoor om gebruik te maken van alle middelen van Autorespond, omdat het mogelijk maakt  (toekomstige) klanten zoveel mogelijk ‘persoonlijk’ te benaderen.

Door Autorespond loopt ons bedrijf 24 /7 door, ook als wij een dag vrij hebben of op vakantie zijn. Hoe meer je kan automatiseren, hoe meer ruimte er in je hoofd overblijft voor creatieve processen en hoe meer tijd er in je agenda overblijft om aan je klanten te besteden.

Autorespond is bijzonder veelzijdig, met autoresponders en CRM, om je klantgegevens te ordenen. Verder is er een handige Shoppingcart, waarmee je producten kan verkopen en facturen kan uitsturen
Het is mogelijk om Autorespond te koppelen aan allerlei andere softwaresystemen. Dit is handig als je b.v. een e-learning cursus op je website wilt zetten en enkel betalende klanten toegang wilt geven.

Je raadt dus aan om Autorespond-taken uit te besteden?

Ja, Autorespond is dus de eerste stap om zaken te automatiseren, waardoor je tijd overhoudt, die je nuttiger kunt besteden. Maar Autorespond zelf vraagt ook weer om een tijdsinvestering. Wil je echt je handen vrij hebben, dan kan je dat werk echter ook door iemand anders laten doen, wiens dagelijkse werk het is.

Want, hoewel Autorespond erg vriendelijk is in gebruik, kosten bovenstaande taken altijd meer tijd dan je denkt. Zeker als je zelf niet heel ‘technisch’ bent of je tijd efficiënter wilt gebruiken.

Zou het geen fijn idee zijn om deze taken uit te besteden?  Denk aan het volgende:
Je account bij Autorespond inrichten
E-mailteksten invoeren en opmaken
E-mail-reeksen opstellen en koppelen aan een inschrijfformulier op je website
Producten aanmaken en koppelen aan een betaalknop of –pagina op je website

Het uitbesteden van werkzaamheden levert kostbare tijd op, die je kan besteden aan het uitvoeren van het werk, waar jij je geld mee verdient.

Het kan je dus al snel extra inkomsten opleveren. Is dit herkenbaar voor je en zou je dat graag willen? Neem dan contact met me op.

Op welke basis kunnen ondernemers jou inschakelen?

Ondernemen is ‘zoveel mogelijk doen waar JIJ goed in bent en uitbesteden waar je minder affiniteit mee hebt of waar je geen zin in hebt’.

Ondernemen is ook op de uitgaven letten! Aangezien ik bijna 10 jaar als zelfstandige werk, weet ik dit zelf als geen ander. Daarom werkt Autorespond Dienstverlening op ad-hoc basis: geen abonnement, waar je betaalt voor diensten die je wellicht niet gebruikt, je schakelt me gewoon in op het moment dat jij mij nodig hebt.

Vaste taken = vaste prijzen, zodat jij vooraf weet waar je aan toe bent. Kost deze taak mij onverwacht meer tijd, dan ligt het risico bij mij, niet bij jou.

‘Autorespond ‘Dienstverlening’ vervangt overigens niet de helpdesk van Autorespond. Ik zorg dat jij je kan richten op de kernactiviteiten van jouw bedrijf.

Wil je meer weten? Neem contact op met Autorespond Dienstverlening. In een gratis kennismakingsgesprek bespreken we samen jouw wensen en hoe ik je hiermee kan helpen. Check www.autorespond-dienstverlening.nl  en ik spreek je graag snel.

Welmoet Babeliowsky en Pascal de Theije (Autorespond-Dienstverlening)

Recommend0 recommendationsPublished in Verhalen van klanten
Jouw eigen blog hier? Wordt gastblogger bij Autorespond! Bekijk alle details

gerelateerde artikelen