Een middel tegen stagnatie in je bedrijf; huur een VA in

Virtuele assistent

Het is algemeen bekend, maar mag nog wel eens gezegd worden. 

Bij ondernemers die teveel zelf willen doen, stagneert vaak de groei. Ze zitten zo hun eigen succes in de weg. Misschien geldt dat ook voor jou.

Het is slimmer om werk af te stoten, zodat jij je kostbare tijd beter kan besteden aan je ‘core business’, waarmee het geld verdient wordt.

Hoe doe je dat? Door ‘Virtuele Assistenten’ (VA’s ) in te schakelen. Zij zoeken alles voor je uit, je hoeft niets meer zelf te regelen en al  het technisch geneuzel met systemen lossen ze voor je op.

Dit kost wel geld.

Wat je wilt is dat de kosten voor de VA laag blijven en dat kan alleen als de VA weinig werk heeft. Het is dus ontzettend belangrijk dat er tools gekozen worden, die niet te veel tijd kosten.

Een systeem als Autorespond is dan heel geschikt, omdat je verschillende functionaliteiten onder één dak hebt. Dat is de reden dat veel VA’s kiezen voor Autorespond als hun favoriete tool.

Voor dit artikel heb ik een bijdrage gekregen van verschillende VA’s, waaronder één uit onze aller begintijd (Mira Saia, nu praktische sparringpartner voor ZZP’ers en ondernemers & VA-Matchmaker)) en de allernieuwste aan het firmanent, pas onlangs begonnen met Autorespond-diensten: Pascal de Theije. Zij omschrijven hieronder wat ze voor jou kunnen betekenen.

Mira Saia:

Ik werk vanaf het begin dat het zo ongeveer bestond met Autorespond: “Ik ben en blijf fan van Autorespond, ondanks de alom aanwezige concullega’s/andere tools en hun mogelijkheden. AR biedt gewoon simpel en betaalbaar alles in 1. Het biedt alles wat je nodig hebt als ondernemer, van mailings tot shoppingcart en ook bijvoorbeeld een stukje CRM, superhandig!”

Als een klant in AR het hele pakket neemt (dus mailings en shoppingcart) dan is het sneller met het inrichten voor een VA. Alles op 1 plek werkt letterlijk sneller, dus zijn de kosten lager. 

Mira Saia kan je ook helpen een goede VA te vinden, die thuis is in Autorespond. Daarvoor heeft ze Mira Matcht opgericht, een dienst waarmee ze zorgt voor matching met een goede VA. 

Liesbeth de Korte:

‘Ik help mijn klanten graag met alle ins and outs op het gebied van nieuwsbrieven, mailfunnels, de shoppingcart en het inzetten van affiliates en de administratieve afwikkeling daarvan.

Wat ik ontzettend fijn vind aan Autorespond is dat het 3 in 1 systeem is. Het is én een autoresponder (nieuwsbrieven versturen en funnels bouwen) én een shoppingcart én je kunt meteen starten met de affiliate module.

Daarmee leg je meteen een stevige basis onder je bedrijf. En voor de klant is dit heel handig. Ik zie dat als klanten Autorespond volledig benutten, ze één navel voor hun bedrijf hebben. Met losse pakketten heb je er drie. Dat betekent dat ik sneller mijn werk kan doen’.

Pascal de Thije

‘Alles zelf willen doen is een grote valkuil. Het risico is groot dat je uiteindelijk 90% van je tijd aan al die dingen besteedt die geen geld opleveren, zodat er weinig tijd overblijft voor je daadwerkelijke kernbezigheden en er (te) weinig geld binnenkomt.

De eerste stap die je kunt nemen is een Autorespond abonnement nemen, zodat je al veel zaken kunt automatiseren via je website.

Maar Autorespond zelf vraagt ook weer om een tijdsinvestering. Wil je echt je handen vrij hebben, dan kan je dat werk echter ook door iemand anders laten doen, wiens dagelijkse werk het is.

Want, hoewel Autorespond erg vriendelijk is in gebruik, kosten bovenstaande taken altijd meer tijd dan je denkt. Zeker als je zelf niet heel ‘technisch’ bent of je tijd efficiënter wilt gebruiken.

Zou het geen fijn idee zijn om deze taken uit te besteden?  

Lees het hele artikel over Pascal de Theije op onze site.

Uitbesteden kan je dus al snel extra inkomsten opleveren. Is dit herkenbaar voor je en zou je dat graag willen? Neem dan contact op een van bovenstaande VA’s. 

Welmoet Babeliowsky

Recommend0 recommendationsPublished in tips
Jouw eigen blog hier? Wordt gastblogger bij Autorespond! Bekijk alle details

gerelateerde artikelen