Waarom zou ik als Virtueel Assistent voor Autorespond kiezen?
Als je als Virtueel Assistent aan de slag gaat mag je je klanten de ene na de andere belangrijke beslissing helpen maken. Als ik naar mezelf kijk, heb ik best vaak klanten gehad die van het technische deel van hun business niet zo heel veel afwisten. En ze wilden dat ook graag zo houden. Want hé, daar hadden ze mij voor. Of in dit geval jou .
Welke autoresponder wil je kiezen?
Beslissingen dus. En als jouw klant (of jijzelf) een online business heeft dan hoort daar een de keuze van een autoresponder bij. Op dat gebied is er heel veel te kiezen. Zo hoor je tegenwoordig overal dat je als je je bedrijf serieus neemt dat je dan naar Active Campaign moet gaan of de Nederlandse versie Mailblue. ‘Want dat zijn de beste’. Maar is dat zo? Ik neem je even mee in mijn overwegingen en wat ik allemaal al mee heb gemaakt in mijn meer dan 5 jaar ervaring als Virtueel Assistent.
Ja, het is zonder meer waar dat Active Campaign en Mailblue veel kunnen. Er zijn ook een hoop systemen die je met deze autoresponders kunt koppelen. Maar dé vraag is of je het nodig hebt. En of je het gaat gebruiken!
Keep it simple!
Als ik iets geleerd heb als ondernemer dan is het dat je zaken zo simpel mogelijk wilt houden. Simpel maar goed. En al die andere toeters en bellen die je toch niet gebruikt, geven alleen maar ruis en gedoe.
Daarom ben ik altijd fan geweest van Autorespond en Autorespond heeft nog steeds mijn voorkeur. Degelijk, simpel en duidelijk. Voor mij en vooral ook voor mijn klanten. Het grote voordeel van Autorespond is in mijn ogen dat je in 1x een compleet pakket aan kunt schaffen. Compleet met mailsysteem en shopping cart, waarbij alles vanaf moment 1 met elkaar gekoppeld is.
Heb je een verkoop, dan staat deze persoon ook direct in je e-maillijst en kun je deze klanten mailen. Zijn er vragen over de facturen, dan kun je dat meteen in Autorespond terugzoeken en je hebt je complete administratie in 1 pakket bij elkaar. Hoe fijn is dat!
Zo min mogelijk koppelingen
Dat is wel anders bij mijn klanten die met Active Campaign/Mailblue werken en die apart een shopping cart moeten koppelen. Dat is dan vaak WooCommerce. Lijkt leuk, want WooCommerce is in de basis gratis. Maar als je bijvoorbeeld facturen wilt maken met WooCommerce (dat wil je) dan moet je een aparte plug-in kopen. En je raadt het al, die plug-ins kosten wél geld.
Wat nog erger is: je moet handmatig al die koppelingen maken en beheren. En wat ik dan vaak zie is dat er meerdere experts binnen het team nodig zijn. Eentje voor de shopping cart en eentje voor het e-mailpakket. En als er dan iets niet werkt zit onze klant met de handen in het haar. Want wie moet dit oplossen? En als de klant het zelf op wil lossen lukt het niet.
Ik ben niet de enige die dit ervaren heeft, kijk maar eens naar de video van Elise Verheul. Zij heeft zich mee laten slepen en is overgestapt van Autorespond naar Active Campaign. Ze is inmiddels weer terug bij Autorespond en ze is dolgelukkig dat ze weer terug is. En ik snap haar helemaal.
Als Virtueel Assistent wil je het je klant zo makkelijk mogelijk maken
Mijn doel als Virtueel Assistent is altijd geweest om mijn klanten zoveel mogelijk te ontzorgen en er ook voor te waken dat er geen oerwoud aan systemen ontstaat. Ik wil het liefst dat mijn klanten het gevoel houden dat ze snappen wat er gebeurt en dat ze, mocht dat nodig zijn, ook zelf dingetjes kunnen vinden en eventueel aanpassen.
Dan zeg ik dat Autorespond deze test met vlag en wimpel doorstaat.
Hou de kosten laag
Je kent deze kreet vast wel ‘vraag niet wat iets kost, maar kijk naar wat het oplevert’. Met Autorespond krijg je het allebei. Dit systeem levert je veel gemak, eenvoud en overzicht op. En je houdt de kosten beheersbaar.
Bijvoorbeeld: als jouw klant 5000 e-mailadressen heeft verzameld dan kost Active Campaign 79 dollar per maand (als je per jaar in 1x betaalt, als je maandelijks wilt betalen is het zelfs 99 dollar per maand). Je hebt Autorespond INCLUSIEF shopping cart al voor 71 euro per maand. En dan is alles geregeld, geen koppelingen meer nodig. Geen plug-ins meer nodig. En vooral ook geen extra experts die je in hoeft te huren. Dat laatste vergeten we nog wel eens, maar vooral deze post kan kostbaar zijn.
Wist je dat je Autorespond GRATIS een maand mag proberen. Doe jezelf en je klant een groot plezier en probeer het gewoon. Kijk hoe het systeem je bevalt, raadpleeg de helpdesk en ontdek hoe snel en vakkundig ze je helpen. En beslis vervolgens of dit het systeem is waar je mee verder wilt.
Succes!
Liesbeth
Reacties