De trainer en de tools (1)

Trainers werken met Autorespond

Autorespond biedt een uitgebreide oplossing voor trainingsbureaus, die verder gaat dan alleen het versturen van nieuwsbrieven. Een middelgroot Nederlands trainingsbureau heeft voor ons de voordelen van Autorespond voor zowel live als online trainingen op papier gezet, in een email die we ontvingen. Ze gebruiken onze applicatie om hun bedrijfsprocessen te stroomlijnen, zoals het aanmelden van deelnemers, het beheren van groepen en het afhandelen van betalingen via de ‘checkout’-functie.

Met Autorespond kan het team efficiënt samenwerken, dankzij een centrale opslag van teksten en een automatisch bijgewerkte mailinglijst. Dit maakt het eenvoudig om trainingen te organiseren en de communicatie met klanten te beheren. De mogelijkheid om deelnemers te checken via QR-codes en de automatische wachtlijstfunctie bij volle groepen zijn extra voordelen.

Lees onderin welke kosten het trainingsbureau moet maken voor het Autorespond-gebruik.

Nieuwsbrieven sturen én bedrijfsprocessen onder één dak

Wanneer je bij Autorespond zit, merk je als trainer of coach al snel dat je met Autorespond veel méér kan dan alleen je nieuwsbrief versturen. De nieuwsbrieven die we voor je versturen zorgen dat je aanmeldingen krijgt en dat je groepen vol komen te zitten, als het goed is. Maar daarna ondersteunen we je verder met je bedrijfsprocessen.

Hoe werkt een trainingsbureau met Autorespond?

We ontvingen een e-mail van een middel groot Nederlands trainingsbureau, dat Autorespond gebruikt vanwege de volledigheid van de applicatie. Ze schreven:

Wij geven live én online trainingen en kunnen onze bedrijfsprocessen volledig bij jullie onderbrengen. Met de nieuwsbrieven die Autorespond voor ons verstuurt, krijgen we onze deelnemers binnen, maar de tool gaat veel verder dan dat. Heel handig voor onze trainingen, die steeds opnieuw plaatsvinden. Alles staat klaar en we hoeven periodiek alleen de groepsnaam en de data aan te passen.

Wat ook heel handig is, is dat we als team erin kunnen samenwerken. Omdat alles onder één dak zit, zonder dat er ingewikkelde koppelingen nodig zijn. We hebben onderling goede afspraken over de titels van de producten en groepen en van de emails, zodat we alles snel kunnen terugvinden.

Verder regelen we met de ‘checkout’ van Autorespond, de betalingen voor aanmeldingen en de facturering. We zorgen dat er per training een limiet is op het aantal deelnemers; is de groep vol dan komt automatisch de mogelijkheid om op de wachtlijst te komen. Op locatie kunnen we met de qr code de deelnemers checken bij binnenkomst.

De ‘opvolging’ is bij ieder product anders en makkelijk in te stellen. Gaat het om een live training, dan staan de mails over de locatie klaar. Bij een online training ontvangt men gelijk de link naar de leeromgeving of er start een e-mailreeks.

Alle teksten die gebruikt en hergebruikt worden, vinden we terug op een centrale plek; het hart van onze bedrijfsvoering én de communicatie met onze klanten. Dus niet eindeloos zoeken in campagnes, zoals bij andere systemen.

Autorespond zorgt dat de mailinglijst automatisch op ieder moment up to date is. Zo komt de nieuwsbrief dus altijd bij de juiste mensen terecht.

Kortom; we kunnen snel en volledig werken met Autorespond en dat scheelt ons tijd en geld’

Wat zijn de kosten van Autorespond?

Nadat we het bureau bedankt hebben voor hun uitgebreide beschrijving van de bedrijfsprocessen, hebben we uitgezocht wat de gemiddelde uitgaves zijn die dit trainingsbureau moet betalen om Autorespond te gebruiken. Ze maken gebruik van onze beide modules; dus de mail-functionaliteit én de shoppingcart. Ze hebben +/_ 7000 relaties in hun systeem en betalen voor het totale pakket zo’n 100 euro per maand.

Recommend0 recommendationsPublished in Verhalen van klanten
Jouw eigen blog hier? Wordt gastblogger bij Autorespond! Bekijk alle details

gerelateerde artikelen

Reacties