Elmar toegetreden als partner

Een klein berichtje van huishoudelijk aard – en een beetje geschiedenis – van Elmar

Iets meer dan 10 jaar geleden kwam ik na een jaar reizen en talent promoten via mijn ‘Global Talent Project’ terug naar Nederland zonder werk, zonder inkomsten, maar met een ‘travelbug’ en een grenzeloos vertrouwen in de mogelijkheden van het online kunnen hebben van impact.

Ik wist één ding zeker en dat was dat ik nooit meer terug zou gaan naar een kantoor baan. Maar om toch mensen om me heen te hebben ging ik werken vanuit flexwerk plekken, zoals het legendarische Seats2Meet in Utrecht met toen nog een gratis lunch(!)

Bij S2M kreeg ik mijn eerste freelance klanten die ik kon helpen als VA met online marketing en het maken van websites. Ik had het een jaar lang zelf gedaan voor mijn eigen project en had wat ervaring. In die tijd ontmoette ik Stance die bezig was met het opbouwen van zorgsubsidiekalender. Een echte ondernemende kennisverkoper, die voor haar online marketing en verkopen Autorespond gebruikte (en dat nog steeds doet!). 

Stance zag een link: bij Autorespond zochten ze iemand die kon helpen met support voor klanten bij het gebruiken van de software en diegene kon gewoon vanuit huis werken!  Een week later zat ik bij Autorespond founders Welmoet en Pieter in de woonkamer en spraken we af dat ik Autorespond ging ondersteunen.

Ik weet nog goed het moment dat ik de eerste keer een ‘ticket’ beantwoorde. Het was best intimiderend om succesvolle ondernemers met soms duizenden klanten direct te woord te staan met (wat ik hoopte) behulpzame support. Maar al snel vond ik mijn draai en werd ik expert in het toch al intuïtieve programma en ging ik het ook zelf gebruiken voor eigen projecten, zoals het organiseren van de ‘SumOfParts’ masterminds bij S2M en voor het versturen van mijn eigen facturen.

De supportvragen die gedurende de dag binnenkomen zijn eigenlijk steeds kleine puzzeltjes om op te lossen. En het succesvol oplossen van zo’n puzzeltje is heel vervullend. De uitdaging is soms om het ook nog op een begrijpelijke manier uit te leggen. Iets waar we bij Autorespond op proberen te focussen. Support is mensenwerk en dat vereist meedenken en soms niet alleen antwoord geven op de vraag, maar ook op de vraag die nog niet gesteld is. Leuk werk!

En dat bleef ik doen. met veel plezier, ook tijdens het organiseren van mijn eigen events met ‘Flaks’ in Uganda, in Tarifa, in Noorwegen en tijdens vele conferenties met digitale nomaden over online ondernemerschap, online marketing en leven in vrijheid. Veel van de deelnemende ‘Flaksers’ en de digitale nomaden die ik ontmoet zijn zelf kennisverkopers en gebruiken tools zoals Autorespond om op een automatische manier hun waardevolle kennis te kunnen delen met meer dan een handvol klanten.

En daarin zag ik een potentie om meer te kunnen bieden dan alleen de emailmarketing en shoppingcart van Autorespond, maar daarnaast ook goede converterende websites met cursussen en community functies te kunnen bieden. De start van covid verhoogde die vraag en met een jarenlange ervaring in het maken van geavanceerde leer-platforms was ik er klaar voor. Platform Essentials was geboren en de eerste klanten waren veelal Autorespond klanten die naast de email marketing en shoppingcart ook een leeromgeving en membership community wilden aanbieden voor hun klanten.

Inmiddels is Platform Essentials gegroeid tot een gezond aantal klanten met diverse geavanceerde platformen en word ik hierin ondersteund door een klein getalenteerd team. We hebben de platform software in de afgelopen jaren door ontwikkeld zodat het alle essentiële elementen heeft voor kennisverkopers en bovendien perfect integreert met de online marketing en sales mogelijkheden van Autorespond.

Met de snelle ontwikkeling van nieuwe mogelijkheden met AI en slimme manieren om kennis online te verkopen en meer impact te genereren voor meer klanten, zie ik kansen om Autorespond verder te ontwikkelen om een stevigere marktpositie te krijgen en een nog beter aanbod voor kennisverkopers te kunnen bieden. 

Daarom ben ik heel enthousiast dat Welmoet en Pieter mij gevraagd hebben toe te treden als partner bij Autorespond, waar mijn focus zal zijn op het ontwikkelen van de nieuwe versie. Ik ben super dankbaar voor het vertrouwen dat me gegeven wordt en zit boordevol ideeën om Autorespond verder te helpen ontwikkelen! 

Recommend0 recommendationsPublished in Algemeen
Jouw eigen blog hier? Wordt gastblogger bij Autorespond! Bekijk alle details

gerelateerde artikelen

Reacties