Hoe leg je persoonlijk contact met potentiële klanten via je nieuwsbrief?

Scheduling appointments

Voor sommige ondernemers is een volle agenda met afspraken belangrijk. Want tijdens die afspraken worden (duurdere) producten en diensten verkocht en andere deals gesloten. Misschien geldt dat ook voor jou.

Hoe interessant zou het nu voor je zijn dat de groei van je lijst evenredig toeneemt met de groei van het aantal afspraken? Zodat je agenda steeds goed gevuld is met gesprekken met potentiële kandidaten voor jouw diensten en producten?

Natuurlijk is het heel handig als dit automatisch verloopt. En dat je, voordat je een gesprek gaat voeren al een voorselectie hebt kunnen maken met wie je precies een afspraak inplant. Zodat je alleen je tijd besteedt aan spreken met de juiste kandidaten.

De nieuwsbrief die je regelmatig stuurt, biedt uitgelezen kansen om in gesprek te komen, zonder dat het opdringerig is. Je hoeft daarbij dus niet bang te zijn dat je mensen gaat lastig vallen omdat het op een hele organische en vanzelfsprekende manier kan gebeuren.

Ik heb samen met Danielle Riemersma van ‘Grip op Bedrijfsgroei’ gebrainstormd over de verschillende manieren waarop je dit kan realiseren. Luister hiervoor naar de podcast ‘Van massamedium naar persoonlijke contact’. Of lees het bijbehorende ebook, waarin nog veel meer tips en voorbeelden zijn opgenomen.

Bied jij alleen laaggeprijsde diensten aan? Een persoonlijk gesprek kost dan misschien te veel tijd, maar je kan het ook goed gebruiken om twijfelaars over de streep te trekken om toch in te stappen in je workshop, naar je event te komen, je boek te kopen en nog veel meer.

Recommend0 recommendationsPublished in Tips & Trends
Jouw eigen blog hier? Wordt gastblogger bij Autorespond! Bekijk alle details

gerelateerde artikelen

Reacties