Meer conversie met je Salesfunnel en je Lancering

Sales chart

Er zijn eigenlijk grofweg twee manieren waarop je via emailmarketing aan klanten kan komen; via een salesfunnel en via een lancering.

Veel ondernemers vinden het een aantrekkelijke gedachte dat klanten op de automatische piloot binnen komen. Daarvoor hebben ze zo’n salesfunnel gebouwd. Dat is een automatische proces waarbij je je website-bezoekers een soort reis laat maken maken, waarbij de laatste afslag de koop van je product is.  

Hoewel de verwachtingen hoog zijn, valt de conversie van zo’n flow soms tegen. Dat kan verschillende oorzaken hebben, maar waarschijnlijk speelt het volgende een rol: 

1. Er is een gebrek aan momentum, waardoor de bezoeker zijn aankoop uitstelt.

2. Er is geen schaarste gecreëerd, waardoor de urgentie ontbreekt om direct te kopen.

Toch is het de moeite waard om een salesfunnel te hebben en levert het klanten op, mits je zorgt voor bovenstaande elementen.

De andere strategie, een lancering doen, gaat juist helemaal niet automatisch maar kost je veel tijd. Maar hier kan je WEL een maximum aan momentum creëren en is het juist hier heel makkelijk om het aanbod schaars te maken.

Het bouwen van een salesfunnel is simpeler dan je denkt.

Een lancering is ook best simpel, maar alleen als je een goed overzicht van alle stappen hebt.

Zowel het bouwen van een salesfunnel als het doen van een lancering van je producten en diensten, zie ik als belangrijke, zelfs onmisbare ondernemersvaardigheden en die wil ik je graag leren.

Ik ga je daarom een overzicht van alle stappen geven tijdens een gratis Masterclass, die ik woensdag a.s. organiseer. Speciale aandacht is daar voor conversie-verhogende acties, want we willen wel resultaat!

Dus, ik nodig je graag uit op woensdag 9 juni a.s, om 12.00 uur, voor een gratis MasterClass Salesfunnels & Lanceringen.  

gerelateerde artikelen