Boost je webinar opkomst: verover de aandacht met krachtige herinneringsmails!

Chain of letters. Correspondence and related messages.

Wil jij dat jouw webinar een overweldigend succes wordt met een maximale opkomst? Dat is precies waar elke ondernemer naar streeft. Je wilt niet dat waardevolle leads verloren gaan en je wilt de kans grijpen om jouw expertise te delen, waardevolle interacties aan te gaan en natuurlijk je aanbod te verkopen. Maar hoe vaak gebeurt het niet dat slechts een klein percentage van de honderd aanmeldingen daadwerkelijk aanwezig is tijdens het webinar? Herkenbaar?

De herinneringsmail als wervende tekst

Wat je nodig hebt, is een strategische aanpak om constant in contact te blijven met degenen die zich hebben aangemeld voor jouw webinar. Herinneringsmails zijn de sleutel tot een hoge opkomst, dus maak hier wervende teksten van! Een herinneringsmail is niet zomaar een e-mail met datum en tijd; het is een kans om deelnemers te enthousiasmeren, nieuwsgierigheid te wekken en een voorproefje te geven van wat hen te wachten staat. Laat vooral weten wat het oplevert om erbij te zijn!

Mails versturen met de webinarsoftware of met Autorespond?

Mijn advies is om de details om deel te nemen aan het webinar te sturen via de webinarsoftware, maar de herinneringsmails via Autorespond in te plannen, omdat je daar meer mogelijkheden hebt.

Laat een deel van dit proces dus over aan Autorespond, want daarmee bespaar je veel tijd. Door de herinneringsmails hiermee te versturen, behoud je niet alleen controle over wie zich aanmeldt, maar krijg je ook inzicht in hun interesses. Personaliseer jouw follow-up op basis van hun klikgedrag en maak jouw aanpak zo effectief.

Herinneringsmails goed timen is de sleutel

Het is belangrijk om op strategische momenten herinneringsmails te versturen. De eerste is op het moment van aanmelden. Daarin stel ik mezelf voor en stel ik een vraag, zoals: ‘Wat hoop je te ontdekken tijdens het webinar’? Ik probeer daarmee in contact te komen met de deelnemers.

Ik geloof in de kracht van 3 follow-up mails. Vlak voor het webinar begint, komt er een tweede email. Daarin plaats ik een bestaande podcast om ze alvast op te warmen. In de derde email nodig ik uit om een kwartier eerder aanwezig te zijn!  Ik schrijf daarin: “Oortjes in, we gaan beginnen!” Vaak hang ik er ook nog een extraatje aan als je lekker op tijd bent. Mijn webinar start dus altijd een kwartier eerder dan aangekondigd!

Automatiseer en bespaar tijd voor waar het echt om gaat!

Waarom handmatig alles regelen als je het kunt automatiseren? Met Autorespond kun je het hele proces stroomlijnen, inclusief het toevoegen van boeiende podcasts en andere content om deelnemers alvast warm te maken voor jouw webinar. Terwijl jij focust op de inhoud van je webinar, zorgt Autorespond dat het spelletje van herinneringsmails sturen keer op keer voor je herhaalt.

Creëer een onvergetelijke ervaring!

Met goed geschreven herinneringsmails, slim geautomatiseerd met Autorespond, wordt jouw webinar niet alleen een evenement waar mensen willen zijn, maar ook een ervaring waar ze niet kunnen wachten op jouw aanbod. Probeer, test en ontdek wat voor jou werkt, en maak van elk webinar een onmisbare en succesvolle gebeurtenis. Succes gegarandeerd!

Recommend0 recommendationsPublished in tips
Jouw eigen blog hier? Wordt gastblogger bij Autorespond! Bekijk alle details

gerelateerde artikelen

Reacties