Je website tools koppelen aan emailmarketing is slim

Website designer Creative planning application development graphic creative

Zorgen dat al je website tools gekoppeld zijn aan emailmarketing & shoppingcart is vooruitkijken en toekomstige omzet garanderen.

Voor het laten maken van afspraken, het laten boeken voor events en trainingen via je website, heb je in sommige gevallen een apart systeem nodig, naast je Autorespond-pakket. Het is handig als dit integreert met Autorespond, zodat je meteen emailmarketing kunt inzetten voor iedereen die een training koopt, een afspraak maakt of een boeking doet. Want je kan de relatiegegevens dan gelijk laten toevoegen aan je (grote) mailinglijst en/of een sublijst of groep.

Ook heb je dan de goed converterende shoppingcart erbij om te zorgen dat men vlot koopt en eventueel zelfs nog met het kassakoopje erbij.

Ik denk NIET dat iedere ondernemer met een individueel of groepsaanbod een boekingssysteem nodig heeft op de website, zeker niet. Dat is vaak helemaal niet slim, omdat het lanceringen in de weg zit. Dan wil je namelijk absoluut niet je totale aanbod presenteren, maar alleen dat ene product. Waarom dat nog meer zo is en wat je beter wél kan doen, leg ik uit in mijn gloednieuwe podcast.

Wanneer je dus wel zo’n systeem noodzakelijk acht, dan moet je zorgen dat het onderdeel van je online marketing wordt én dat je over en geoptimaliseerde shoppingcart beschikt. Die is in zo’n systeem vaak standaard niet aanwezig. Wanneer je een emailmarketing & shoppingcart-systeem koppelt aan je boekingssysteem, dan kun je dit wel realiseren. De betaalknoppen of boekingsknoppen laat je dan uit bijvoorbeeld Autorespond komen. Zo worden de relaties toegevoegd aan de CRM en sluit het aan op je emailmarketing. Ze worden aan lijsten en groepen toegevoegd, er worden direct emails gestuurd en later nog meer. Er kunnen salesfunnels worden gestart. Dit automatisch overzetten bespaart natuurlijk tijd maar het kan je extra omzet opleveren!

Lees ook de 10 tips bij de keuze van je afspraken- en boekingssysteem.

Waarschijnlijk doe je het al met het geven van webinars; zorgen dat iedereen die zich aanmeldt direct op je mailinglijst komt. En wellicht start er ook een salesfunnel.

Dat kan je echter met nog veel meer online tools doen die je gebruikt, dus ook met je afspraken- of boekingsysteem. Het is absoluut een must dat deze gekoppeld is aan je emailmarketing-systeem.

Ik heb (samen met ondernemer Danielle Riemersma) een podcast opgenomen met 10 tips over het inzetten van boekingssytemen. Heb je deze überhaupt nodig, en zo ja, welke kies je dan? En hoe zorg je dat je boekingssysteem onderdeel van je online marketing wordt, zodat het ook nog extra omzet gaat opleveren? 

Recommend0 recommendationsPublished in tips, Tips & Trends
Jouw eigen blog hier? Wordt gastblogger bij Autorespond! Bekijk alle details

gerelateerde artikelen

Reacties