E-mail komt in de spambox

Dat is altijd lastig verklaarbaar omdat het een samenkomst is van veel factoren:

– In de inhoud van de nieuwsbrief en de onderwerpregel zijn ‘verdachte’ elementen gesignaleerd. (bijvoorbeeld vanwege teveel plaatjes, te promotionele teksten, bepaalde woorden zoals ‘miljonair worden, viagra, casino etc.)
– de instellingen van de spamfilters van de emailproviders
– mogelijke beveiligingsupdates van spamfilters of software op de PC van de ontvangers

Vooral bij opt-in emails is er een kans aanwezig dat de mail in de spambox terechtkomt omdat de afzender wellicht nog niet bekend is. Wat goed is om te doen, is om als iemand zich aanmeldt, de mogelijkheid te bieden jouw e-mailadres op te nemen in zijn/haar adresboek. Daarmee maak je de kans erg klein dat de e-mail in de spamfilter terecht komt. Je kunt in de tekst de macro {vcard} opnemen (klik in de HTML editorop de knop en kies in de tab ‘Links’ de link ‘Voeg ons toe aan adresboek’). Deze macro genereert een link waarmee de bezoeker jouw e-mailadres aan zijn adresboek kan toevoegen. Dit minimaliseert de kans dat de opt-in e-mail in zijn spambox terecht zal komen.

En je kunt het beste nog je eigen domein instellen in Autorespond. Hoe dat werkt kun je lezen in een ander help-topic.

Reacties