Inrichten van de administratie

Inrichten van je administratie vóórdat je start #

In Menu Home | Instellingen | Administratie | bedrijfsgegevens en instellingen, is het mogelijk om vóórdat je start je gegevens in te vullen die gebruikt worden bij je mailings, sociale media-accounts, emailadressen van adressering etc. Het is voor de shoppingcart belangrijk dat je je land goed instelt, omdat het standaard btw-percentage gaat bepalen.

We hebben de inrichting in een aantal stappen onderverdeeld zodat je goed overzicht kan houden. Je kunt elke stap afzonderlijk doen dus je hoeft niet bang te zijn dat je uren bezig bent.

A Overzicht instellingen onder Menu Home | Instellingen | Administratie | bedrijfsgegevens.

  1. Bedrijfsgegevens
    Controleer de gegevens bij Naam en bedrijf en vul ze zo nodig aan. Let op: het land van vestiging is van belang als je de shoppingcart gebruikt in verband met BTW regels.

2. Sociale media
Onder de tab Sociale media kun je je Facebook, Twitter, LinkedIn en Pinterest gegevens plaatsen. Deze worden gebruikt bij het genereren van sociale media-links in e-mailteksten.

3. Verzenddomeinen
Mailen via jouw eigen domein is alleen mogelijk als je het verificatieproces doorloopt. Kijk hier voor de instructies.

4. Abonnement:
Hier vind je jouw Autorespond facturen en kun je ze desgewenst downloaden.

5. AVG Verwerkingsovereenkomst
Omdat Autorespond jouw gegevens beheert zijn we volgens de wet verplicht om een Verwerkersovereenkomst met jou te sluiten. Hier kun je deze overeenkomst laten genereren met jouw eigen gegevens en uitprinten voor je eigen administratie.

B. Ga nu verder bij Menu Home | Instellingen | Administratie | Instellingen voor de overige instellingen.

6. E-mail instellingen

Vul hier de emailadressen die standaard gebruikt worden als ‘from-‘ of ‘reply’-adres bij emailteksten. Je kunt deze gegevens laten overrulen bij de emailtekst zelf. (onder tabblad Adressering)

Wanneer er geen voornaam van de relatie bekend is aan wie je een e-mail hebt gestuurd, wordt bij gebruik van de personalisatie macro {relation.firstName} standaard ‘lezer’ gekozen. Er komt dan bijvoorbeeld ‘beste lezer’ te staan als aanhef. Bij ‘default voornaam’ op dit tabblad kun je hiervoor een ander woord kiezen.
Klik op de vraagtekens voor verdere uitleg over de velden.

7. Notificaties sturen
Bepaal hier welke notificaties je ontvangt bij afmelding of bouncing van een emailadres. (Dat laatste betekent dat de email niet bezorgd kon worden bij de ontvanger.)

8. Instellen van tags, categorieën en relatietypes
Alle relaties in je systeem kun je een tag, categorie of relatietype meegeven waarop je kan filteren.

Helpdesk vragen #

Vragen kun je stellen via de helpdesk op support@autorespond.nl . Wij kunnen direct meekijken in je administratie. Zorg er bij het stellen van je vraag voor dat je zo concreet mogelijk bent, zodat we je snel kunnen helpen. Noem bijvoorbeeld de exacte naam van de lijstmanager waar het om gaat, eventuele mailadressen waar het probleem mee speelt en/of eventuele relevante url’s (bijvoorbeeld de pagina op je website waar het probleem op te zien is).

Als je als VA een vraag stelt namens een Autorespond klant, deel dan meteen de toegangscode (eerste veld bij inloggen) van de administratie waar het om gaat met ons.

Hoe meer details, hoe sneller we je kunnen helpen.