Een mislukte of openstaande betaling registreren

Hoe kan ik een mislukte of openstaande betaling afmelden? #

Het kan soms gebeuren dat een IDeal betaling niet goed wordt teruggemeld naar Autorespond, bijvoorbeeld omdat het uitvoeren van de betaling te lang duurt, of omdat de gebruiker niet terugklikt vanaf het IDeal betaalscherm naar de shoppingcart pagina. Kijk voor deze gevallen bij het kopje ‘Afgebroken betalingen afhandelen’.

Lees voor betalingen die via Overmaken tot stand zijn gekomen de sectie ‘Openstaande betalingen registreren’.

Incasso betalingen handel je af via menu Shop | Betalingen | Incasso’s.

Afgebroken betalingen afhandelen #

Ga naar menu Shop | Betalingen | Afgebroken betalingen om van een klant de status van een bestelling op ‘betaald’ te zetten. Er wordt dan alsnog een factuur gegenereerd en verstuurd naar de klant. Alle follow-up acties die zijn gedefinieerd bij het bestelde product worden dan ook alsnog uitgevoerd.
Je kan ook een afgebroken betaling verwijderen. Klik daartoe op het verwijder-icoontje om de geselecteerde betaalpogingen te verwijderen. Indien er al wel een factuur is aangemaakt, wordt die op status ‘niet-betaald’ gezet. Anders wordt de betaling verwijderd.

Openstaande betalingen registreren #

Ga naar menu Shop | Betalingen | Openstaande betalingen. Selecteer daar op het potlood-icoontje bij de betreffende betaling. Je kunt de manier van betalen en de betaaldatum invullen. Klik vervolgens op ‘Doorvoeren’ om de wijzigingen te verwerken.

Heb je een zakelijke rekening bij ING? Dan kun je ook automatisch betalingen importeren via de ‘Importeer betalingen’ knop rechtsboven. De geimporteerde betalingen worden gematcht met de openstaande facturen. De matches worden getoond waarna je ze kan goedkeuren en kan laten verwerken.