Integratie met Pakjesfabriek / Picqer

Autorespond biedt de mogelijkheid om automatisch goederen te laten thuisbezorgen door De Pakjesfabriek nadat iemand een product heeft gekocht. Pakjesfabriek is een zogenaamd Fulfilment bedrijf, dat zorgdraagt voor de bezorging van pakketten. Ze gebruiken Picqer voor de afhandeling en je moet dan ook bij Picqer een account hebben. Met deze koppeling hoef je dus dat zelf niet meer te doen en kun je het hele verkoopproces van je fysieke producten automatiseren! We leggen uit hoe je in enkele stappen deze koppeling opzet.

Stap 1 Maak een lijstmanager #

Ga naar menu menu Lijstmanagers en maak een nieuwe lijstmanager aan via de knop rechtsboven. Volg de stappen – zie elders in deze helpteksten voor meer informatie. Let op: zet in stap 2 de opt-in vink uit! (Gebruik je alleen een lijstmanager zonder product-aankoop, dan kun je de opt-in vink wel aanzetten als je dat wilt.) Doorloop alle stappen. Bewaar de lijstmanager en open deze weer. Onder tabblad Extra staan bovenin twee integratie-velden. Het eerste veld ‘Extern systeem’ geef je de volgende waarde (let op dat alle hoofd- en kleine letters goed staan):

PicqerAction

Bewaar de lijstmanager door rechtsboven op Bewaren te klikken.

Stap 2 Extra instelling opzoeken en instellen #

We hebben nu alleen je admin-id, een picqer API key en een picqer domein-naam nodig om de koppeling af te maken.

  1. Het admin-id kun je vinden via menu Instellingen | Administratie, sectie “Externe systemen”. Daar staat bovenaan bij veld “API admin-ID” jouw admin-id.
  2. De picqer domein-naam heb je ontvangen via een email toen je je hebt aangemeld. De domainnaam is ook het eerste gedeelte van de URL die je gebruikt als je inlogt in je picqer-omgeving (het gedeelte dat voor “picqer.com” staat).
  3. De API key kun je aanmaken in je picqer account via menu Instellingen en dan via de optie API keys

De drie gegevens moeten nog worden ingevoerd bij de lijstmanager. Ga terug naar de lijstmanager, open die, en ga naar tabblad Extra. Daar vul je in het tweede veld ‘Configuratie-instellingen’ het onderstaande in:

apikey=(vul hier de Api key in)
apidomain=(vul hier je picqer domeinnaam in)
admin=(vul hier het admin-id in)Dat was het! Klik rechtsboven op Bewaren.

Stap 3 Koppel lijstmanager aan het product #

Nu moeten we nog zorgen dat Pakjesfabriek/Picqer wordt geactiveerd als iemand een product bestelt. Open het betreffende product. Hier moet je twee dingen doen:

  1. op tabblad Gegevens vind je onderin het veld ‘SKU Code’. Hier moet je de productcode opgeven zoals die ook in de picqer administratie bekend is. Elk product dat je via Autorespond verkoopt moet ook in de picqer administratie zijn gedefinieerd. Als je dit niet doet, werkt de koppeling niet!
  2. ga naar tabblad Opvolging. Hier selecteer je dan aan de rechterkant in het veld ‘Start lijstmanager’ de in stap 1 gemaakte lijstmanager. Dit doe je door op het potlood-ikoontje te klikken in het veld, dan de lijstmanager te selecteren en op ‘Doorvoeren’ te klikken. Op het moment dat dit product wordt gekocht, wordt dan automatisch een seintje gegeven aan Pakjesfabriek en wordt het product verstuurd. Let op: met de knop ‘Start alle acties direct, ook als nog niet is betaald’ linksboven kun je bepalen of de bezorging pas wordt gestart als er betaald is, of dat de bezorging al plaatsvindt direct na de bestelling – ook als er nog niet betaald is.

Reacties